|
Športni kotiček Šport & zabava & druženje
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
slavko osamljeni jezdec
Pridružen/-a: 18.05. 2007, 18:21 Prispevkov: 10243 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: 25 Jun 2007 14:29 Naslov sporočila: Juan Manuel Fangio |
|
|
Rojen : 24.6.1911 - 17.7.1995
Narodnost : Argentinec
Moštva : alfa romeo , maserati , mercedez , ferrari
Dirke : 52
Naslovi : 5
Zmage : 24
Stopničke : 31
Poli : 29
Hitri krogi : 23
Prva dirka : V.N.Britanije 1950
Prva zmaga : V.N.Monaka 1950
Zadnja zmaga : V.N.Nemčije 1957
Zadnja dirka : V.N.Francije 1958
Ja kaj reči o tem baje odličnem dirkaču ? Bil je sin italijanskega imigranta ki je končal dirkaško
kariero pri neverjetnih 47 letih. Nedvomno je bil velik junak da je v tako kratkem času
osvojil toliko naslovov ,in to še v časih ko je bila varnost na dirkališčih dobesedno na psu , in ko
dirkači niso imeli praktično nobene zaščite.Kar potrjujejo tudi stare fotografije.Res mi je
nerazumljivo da so že takrat pri velik hitrostih dirkali v tako nemogočih razmerah
in da potem zraven še nekdo osvoji 5 naslovov to je neverjetno .Recimo leta 1955 ko je v Le Mansu
prišlo do nesrece, v kateri je umrlo 84 gledalcev . Za nesreco je bil kriv Hawthorn,ki je v svojem
jaguarju v bokse zapeljal natanko ob 18:28. Tam je dohitel in prehitel Macklina v austinhealeyu, nato
pa mocno zavrl in zacel zavijati v garažo. Ceprav je bil nanj opozorjen, je Macklina manever
presenetil in v strahu je mocno zavil v levo. Na stezo. Takrat boksi niso bili z ogrado fizicno loceni
od steze, zato je bil manever usoden. V tistem trenutku je namrec vanj s hitrostjo 250 km/h priletel
nic hudega sluteci Pierre Bouillon v mercedesu in dirkalnik je odbilo med gledalce. Posledica je bila,
da se je Mercedes-Benz konec tistega leta uradno umaknil s tega tekmovanja vse do sredine 90 ih
ko se je vrnil le kot izdelovalec motorjev (1993 so pri Sauberju še preizkušali materiale,leto kasneje
pa uradno vstopili v F1..Mislim ta nesreča je čisti dokaz o tem kako na psu je bila varnost na stezah.
Če bi v današnji F1 umrlo toliko gledalcev , je jasno da bi verjetno kar vse skupaj ukinili .Je pa res da
se je kasneje ob takih katastrofah tudi varnost skozi leta desetletja kasneje samo še večala in
so največ za varnost dirkačev storili šele po tragičnem vikendu leta 1994 .Od takrat potem nismo več
videli smrtnih primerov na srečo , in lahko bi recimo izpostavil letošnjo Kanado in Roberta Kubico !
Če bi se Fangio tako nasadil na ograjo ,je jasno da nebi imel niti 1% možnosti da bi preživel ...
( Taka je moja ocena ).Kubica jo je odnesel na srečo le z pretresom možganov in zvinom noge !
Neverjetno koliko so se razmere v dobrih 50 letih spremenile vsaj glede varnosti v F1 ,na bolje
in prav je tako.
Sedaj sem že šel povsem izven teme ,toda hotel sem samo prikazati v kakšnih razmerah je takrat
tekmoval Fangio in ostala kompanija .In potem ni nič čudnega da je Michael Schumacher nekoč
omenil da se Formule 1 ispred 50 let ne da nikakor primerjati niti po statistiki niti kako drugače.
Torej je nekako res da je recimo Fangio največji junak F1( to je zgolj moje mnenje ) pa čeprav
se po statistiki ne more primerjati z M.Schumacherjem.Toda kot sem v uvodu napisal stanje takrat
in sedaj je neprimerljivo.Bi pa bilo zanimivo videti če bi bilo obratno in bi Šumi takrat vozil ,toda
tega nebomo nikoli izvedeli kakšna bi bila potem kaj statistika tako enega , kot drugega .Kar se
tiče Fangia je baje ustanovil majhno delavnico, kjer je delal, kot mehanik. Zanimivo prva povezava
z Šumijem .Tudi on je po poklicu mehanik .Svoj dirkaški talent je sprva dokazal na dirkah z
nekonkurencnimi avtomobili.To je opazil Maserati, ki ga je vzel kot voznika zaEvropske dirke.
Mercedesu se je pridružil leta 1954 in je zanj dirkal le eno leto, saj je nato prestopilv Ferrari.
Obenem je postal edini dirkac, ki je vsak svoj naslov osvojil z drugim moštvom .V pedesetihletih ko
so prevladovali ( alfa romeo , maserati in ferrari ) je protiutež predstavljal le še Mercedez-Benz z
katerim je bil Fangio še vedno močno povezan do konca svoje dirkaške kariere .Izgleda da je bil le
bolj zagledan v srebrno barvo kot pa v rdečo :)) Malo šale .
Sicer je pa bil baje dvakrat poročen in imel tudi nekaj otrok toda mladost je baje preživel samo en
njegov otrok .Zdej kaj se je z preostalimi zgodilo nisem zasledil nikjer .Nasploh me zanima če je
kateri od njegovih otrok imel namen iti po očetovih stopinjah ,pa tudi o tem nisem nikjer nič zasledil .
Sem pa zasledil še eno zanimivost in to je da so ga leta 1958 ugrabili ( Kubanski ) uporniki..Kasneje
po dirkaški karieri se je redno udeleževal dirk old tajmerjev ,ena od teh je tale na Nurbernringu
1.Mercedez Benz W196 2. Maserati
Alfa Romeo Leto1951
Mercedez Benz Leto1955
Pred štartom dirke
Monza 1953
Ferrari
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
slavko osamljeni jezdec
Pridružen/-a: 18.05. 2007, 18:21 Prispevkov: 10243 Kraj: Kranj
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Basti Fantasti Super Senna
Pridružen/-a: 28.08. 2007, 19:40 Prispevkov: 5106 Kraj: Wom
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|